RPG

Czym jest RPG?

Gra fabularna (z angielskiego role playing game,w skrócie RPG) – to gra towarzyska oparta na wspólnym tworzeniu opowieści, w której gracze wcielają się w stworzone postaci i opowiadają ich losy. Cała rozgrywka toczy się zazwyczaj w świecie stworzonym specjalnie na jej potrzeby. Gracze (jeden lub kilku) wcielają się w bohaterów opowieści, w postacie pierwszoplanowe, zaś Mistrz Gry  odpowiada za świat przedstawiony i postaci drugoplanowe oraz dba o przebieg rozgrywki zgodny z wybraną przez grupę mechaniką zabawy. Mistrz Gry nie jest jednak przeciwnikiem reszty uczestników, jak to bywa w innych grach, a Graczem, który pełni odmienną od reszty funkcję.

Gry fabularne w kreatywny sposób łączą elementy gier planszowych, bitewnych, komputerowych, teatru oraz tradycji ustnego przekazywania opowieści, będąc rozrywką kreatywną, rozwijającą i przede wszystkim wspaniałą.

Sobota

14:00

Krwawa Wyprawa

MG: Mateusz „Mefju” Nawrocki – Horyzonty Olsztyn

System: Autorski
Czas trwania: 4h
Liczba graczy:

CZYTAJ OPIS

Autorski Setting Dark Fantasy, przeniesiony wprost ze świata wykreowanego przez Pettera V. Bretta i jego „Demoniczny Cykl”. Pełna Mroku, naszpikowana Demonami i ich energią porywająca akcja, przypadnie do gustu każdemu kto lubi ten klimat.

Zgłoszenia: twierdza.rpg@gmail.com w tytule maila wpisz nazwę sesji w którą chcesz zagrać, a w treści swoje imię i nazwisko.

Piątek

19:00

Boundary Town cz.1

MG: Michał „Akwus” Cyrkunowicz

System: Cyberpunk
Czas trwania: 4h+
Liczba graczy:

CZYTAJ OPIS

Kampania Cyberpunka (3 sesje z możliwością wymiany graczy) w miejskim klimacie neonów, brudu Strefy, brutalność gangów, korporacyjna eksperymentalna technologia, narkotyki bojowe rywalizujące z cyberwszczepami o dusze graczy…

Zgłoszenia: twierdza.rpg@gmail.com w tytule maila wpisz nazwę sesji w którą chcesz zagrać, a w treści swoje imię i nazwisko.

Piątek

19:00

Infiltracja

MG: Szymon „Astrael” Małolepszy- Horyzonty Olsztyn

System: Oneiros
Czas trwania: 3-4h
Liczba graczy: 3-4 osoby

CZYTAJ OPIS

Standardowo zapraszam początkujących graczy, którzy nie lubią nadmiernej ilości cyferek 🙂

Wprowadzenie: “Drodzy obywatele Wieczystej Unii! Otwórzcie oczy! Terroryści atakują nasze umysły. Włamują się pod osłoną nocy do naszych głów, a nikt nic z tym nie robi! Naszą jedyną nadzieją jest inwestycja w technologię nawiedzeń. Kto ma nas chronić, jeśli nie funkcjonariusze Hypnosium? Jedyne, czego potrzebuję, to wasze głosy. Dzięki nim… (….)”

-Kto wypuścił tego narwańca z klatki?

-Nie wiem, ale spokojnie – uciszymy…

Zgłoszenia: twierdza.rpg@gmail.com w tytule maila wpisz nazwę sesji w którą chcesz zagrać, a w treści swoje imię i nazwisko.

Piątek

20:00

Wiedźmiński Szlak: Gorzki posmak zdrady

MG: Paweł Kępa

System: Wiedźmin
Czas trwania: 4h+
Liczba graczy:

CZYTAJ OPIS

Świat wiedźmina jest niezwykle barwnym miejscem do osadzenia właściwie każdej fabuły. Oczami duszy widzimy siebie jako podróżującą trupę wiedźminów, radośnie chlastających coraz to nowe, napotkane monstra i dupczących okoliczne dziewki… A co jeśli nie wcielimy się w osławionych łowców potworów, a w zwyczajnych żołnierzy? Świat momentalnie nabiera nowej perspektywy, prawda? Grasujący w pobliżu potoku topielec staje się momentalnie wyzwaniem. Atakujący nocą ghul jest śmiertelnym niebezpieczeństwem i co więcej, prawdopodobnie was zabije jeżeli nie będziecie działać wspólnie. Tak, oczami duszy mojej widzę was jako niewielki, wydzielony oddział, który musi przejść na ziemie wroga i przeprowadzić infiltracje… czego infiltracje i o jakim wrogu tutaj mowa? Tego dowiemy się wspólnie na Wiedźmińskim Szlaku.

Zgłoszenia: twierdza.rpg@gmail.com w tytule maila wpisz nazwę sesji w którą chcesz zagrać, a w treści swoje imię i nazwisko.

Sobota

10:00

Obol dla zmarłych

MG: Mateusz Podbielski- Horyzonty Olsztyn

System: Dark Heresy 2 edycja
Czas trwania: 4-5h
Liczba graczy: maksymalnie 4

CZYTAJ OPIS

MG przygotowuje karty specjalnie na sesję.

W roku 857 Millenium 41, dziesięć tysięcy lat po tym jak Bóg Imperator wstąpił na Złoty Tron i objął swoją opieką ludzkość i należące do niej gwiazdy, ja – Alaryk Pallido, skryba na służbie jego wysokości Pana Przebudzenia Jeroniusa Pyre, namaszczonego przez świętych władcy Thaur – planety cmentarza, zapisuję w świętych annałach naszych kronik wydarzenia, do jakich doszło pół wieku temu a dopiero teraz z woli Ordo Hereticus zostały ujawnione by prawda mogła być przestrogą dla przyszłych pokoleń. Wszystko zaś wydarzyło się w roku 806 czasu Terry od czegoś co mogło się wydawać najzwyklejszym przestępstwem, zbezczeszczeniem Mauzoleum rodu Fontine z Juno, jednego z najstarszych a i najznamienitszych. Ah, cóż by się stało gdyby nie akolici wysłani przez Inkwizytora Noctusa by zbadać ten na pierwszy rzut oka pospolity przypadek … być może pogrążeni bylibyśmy w chaosie i zatraceni w śmierci i obłędzie …

Tajemniczy Inkwizytor Noctus wysyła swoich akolitów na cmentarny świat Thaur gdzie mają zbadać sprawę rabunku w jednym z większych Mauzoleów tego świata. Sprawę nie ułatwiają ani Strażnicy cmentarni, ani lokalne władze. Coś jednak czai się pomiędzy nagrobkami, pełza wśród starożytnych kaplic i czycha w murach potężnych Mauzoleów. Nienazwana groza ? Tajemnicze kulty i bluźniercze rytuały ? Prawda może się okazać jednak bardziej przerażająca …

Zgłoszenia: twierdza.rpg@gmail.com w tytule maila wpisz nazwę sesji w którą chcesz zagrać, a w treści swoje imię i nazwisko.

Sobota

10:00

Mroczne tajemnice królestwa Hishil

MG: Karol „Janosik” Sosnówka – Horyzonty Olsztyn

System: 
Czas trwania: 4h
Liczba graczy:

CZYTAJ OPIS

Cień oraz duchy stały się niebezpieczniejsze niż zwykle. Coś dzieje się w królestwie Hishil i nie jest to coś dobrego. Jeśli jako Uratha chcemy spełniać naszą powinność musimy działać. Niech wszystkie Plemiona stawią się na wezwanie Starszyzny i uradzą, co czynić dalej. Bo jeśli nie zrobimy nic, kim będziemy w oczach naszej Matki? Nie możemy pozwolić, aby spadło na nas nieszczęście. Niech Luna ma nas w opiece.

Zgłoszenia: twierdza.rpg@gmail.com w tytule maila wpisz nazwę sesji w którą chcesz zagrać, a w treści swoje imię i nazwisko.

Sobota

10:00

Inicjacja

MG: Aleksandra „Licho” Olszewska – Horyzonty Olsztyn

System: Wilkołak Odrzuceni
Czas trwania: 4h
Liczba graczy: maksymalnie 5 osób

CZYTAJ OPIS

Karty postaci będą przygotowane. Jest możliwość zabrania własnych k10 oraz wcześniejsza konsultacja z MG.

Doczesny świat, w którym żyjesz, nie jest tym dla którego się narodziłeś/ narodziłaś. Ten świat jest jedynie bramą do innego, obcego dla ludzi wymiaru. Doskonale zdajesz sobie sprawę, że gdzieś głęboko w Tobie coś czuwa i czeka na dogodny moment, by wyjść i ukazać się w całej okazałości. Ten czas nadchodzi a wraz z nim otworzysz się i staniesz ramię w ramię z pozostałymi przemienionymi. Na strach jest już za późno, teraz najważniejsze jest przeżyć, nie zatracić się w szale. Ja już czekam.  

Zgłoszenia: twierdza.rpg@gmail.com w tytule maila wpisz nazwę sesji w którą chcesz zagrać, a w treści swoje imię i nazwisko.

Sobota

14:30

Boundary Town, cz.2

MG: Michał „Akwus” Cyrkunowicz

System: Cyberpunk
Czas trwania: 4h+
Liczba graczy:

CZYTAJ OPIS

Kampania Cyberpunka (3 sesje z możliwością wymiany graczy) w miejskim klimacie neonów, brudu Strefy, brutalność gangów, korporacyjna eksperymentalna technologia, narkotyki bojowe rywalizujące z cyberwszczepami o dusze graczy…

Zgłoszenia: twierdza.rpg@gmail.com w tytule maila wpisz nazwę sesji w którą chcesz zagrać, a w treści swoje imię i nazwisko.

Sobota

14:30

Wiedźmiński Szlak: Gorzki posmak zdrady

MG: Paweł Kępa

System: Wiedźmin
Czas trwania: 4h+
Liczba graczy:

CZYTAJ OPIS

Świat wiedźmina jest niezwykle barwnym miejscem do osadzenia właściwie każdej fabuły. Oczami duszy widzimy siebie jako podróżującą trupę wiedźminów, radośnie chlastających coraz to nowe, napotkane monstra i dupczących okoliczne dziewki… A co jeśli nie wcielimy się w osławionych łowców potworów, a w zwyczajnych żołnierzy? Świat momentalnie nabiera nowej perspektywy, prawda? Grasujący w pobliżu potoku topielec staje się momentalnie wyzwaniem. Atakujący nocą ghul jest śmiertelnym niebezpieczeństwem i co więcej, prawdopodobnie was zabije jeżeli nie będziecie działać wspólnie. Tak, oczami duszy mojej widzę was jako niewielki, wydzielony oddział, który musi przejść na ziemie wroga i przeprowadzić infiltracje… czego infiltracje i o jakim wrogu tutaj mowa? Tego dowiemy się wspólnie na Wiedźmińskim Szlaku.

Zgłoszenia: twierdza.rpg@gmail.com w tytule maila wpisz nazwę sesji w którą chcesz zagrać, a w treści swoje imię i nazwisko.

Sobota

15:30

Sesja z Baniakiem: „Dark Heresy RPG”

MG: Michał „Baniak” Bańka

System: Dark Heresy
Czas trwania: 3h
Liczba graczy: 4

CZYTAJ OPIS

Zapraszam graczy, którzy nie mieli jeszcze styczności z Dark Heresy czy światem Warhammera 40.000 w ogóle. Prosta przygoda z wykorzystaniem gotowych postaci pozwoli Wam poznać klimat uniwersum, gdzie istnieje tylko wojna.

Zgłoszenia: Zapisy na sesję przeprowadzane będą tuż przed jej rozpoczęciem.

Niedziela

11:00

Boundary Town, cz.3

MG: Michał „Akwus” Cyrkunowicz

System: Cyberpunk
Czas trwania: 3h+
Liczba graczy:

CZYTAJ OPIS

Kampania Cyberpunka (3 sesje z możliwością wymiany graczy) w miejskim klimacie neonów, brudu Strefy, brutalność gangów, korporacyjna eksperymentalna technologia, narkotyki bojowe rywalizujące z cyberwszczepami o dusze graczy…

Zgłoszenia: twierdza.rpg@gmail.com w tytule maila wpisz nazwę sesji w którą chcesz zagrać, a w treści swoje imię i nazwisko.

Niedziela

11:00

Śladem dawnych bohaterów

MG: Paweł „Truposz” Mielnik – Horyzonty Olsztyn

System: Warhammer 2ed
Czas trwania: 4h
Liczba graczy: 3-4 osoby

CZYTAJ OPIS

Klasyczna sesja Warhammera 2ed. Krótka przygoda w nieprzyjaznym, mrocznych świecie. Zostań jednym z czworga bohaterów mających za zadanie zbadanie starego kurhanu. Tajemnica, chciwość czy może inne pobudki będą kierować bohaterami?

Zgłoszenia: twierdza.rpg@gmail.com w tytule maila wpisz nazwę sesji w którą chcesz zagrać, a w treści swoje imię i nazwisko.

Piątek

19:00

Siedem

MG: Marcin „Metaxer” Stefanko – Horyzonty Olsztyn

System: Amber
Czas trwania: 4h
Liczba graczy: 6 osób

CZYTAJ OPIS

Świat schodzi na psy. Niestety muszę was poinformować, że „Święty” powrócił. Mamy pierwszą ofiarę.
Młoda Youtuberka została zamordowana we własnym mieszkaniu. Na jej ścianie napisano coś, ale nikt nie umie tego rozszyfrować. Przypomina to trochę starogermański, czy jakiś inny podobny język. Naszym zadaniem od dzisiaj będzie schwytanie tego zwyrodnialca.
Liczę, że po 10 latach złapiemy wreszcie tego skur……

Zgłoszenia: twierdza.rpg@gmail.com w tytule maila wpisz nazwę sesji w którą chcesz zagrać, a w treści swoje imię i nazwisko.

Sesje nadprogramowe

Jeśli przyjedziesz na Twierdzę i będziesz chciał poprowadzić sesję będzie taka możliwość. W punkcie Info wraz z zapisami na zgłoszone już sesje będzie możliwość dopisania Twojej na noc w sobotę po koncertach.

Sobota

23:00

Sesja nadprogramowa

Fatum

MG: Rafał Żukowski

System: Monastyr
Czas trwania: 5+h
Liczba graczy: do 4 osób

CZYTAJ OPIS

Wielkie Cesarstwo Kordu, najpotężniejsze państwo znanego świata, po pierwszej w historii nieudanej ofensywie wojskowej trzęsie się w posadach. Na jaw zaczynają wychodzi skrywane przez lata tajemnice i kamuflowane konflikty wewnętrzne. Wraz z osłabieniem władzy cesarskiej nasilają się tendencje, które mogą doprowadzić do upadku Imperium.
Na horyzoncie pojawia się widmo rewolucji religijnej – Reformacji – nowego wywrotowego prądu, który potencjalnie zachwiać może fundamentami rzeczywistości, jaką wszyscy znamy i na zawsze ograniczyć wpływy Kościoła.

W tych dniach niepewności i atmosfery nadchodzących zmian czworo doświadczonych przez życie bohaterów wyrusza do starego zamczyska na targanych sztormami Urwistych Klifach z misją dyplomatyczno-śledczą zleconą im przez ich mocodawcę.

Pytanie czy to co bohaterowie odkrywają na miejscu będzie bardziej przerażające od tego czego dowiedzą się o sobie samych…

Sesja systemu Monastyr dla maksymalnie 4 graczy. Podczas gry poruszane będą tematy takie jak samotność, wiara, poczucie winy, możliwość lub brak możliwości odkupienia.
Fabuła w znacznej części opierać będzie się o historie bohaterów, które gracze przygotują w kontakcie z prowadzącym przed festiwalem.

Zgłoszenia: twierdza.rpg@gmail.com w tytule maila wpisz nazwę sesji w którą chcesz zagrać, a w treści swoje imię i nazwisko i numer telefonu.

Fabuła w znacznej części opierać będzie się o historie bohaterów, które gracze przygotują w kontakcie z prowadzącym przed festiwalem.