RPG

Czym jest RPG?

Gra fabularna (z angielskiego role playing game,w skrócie RPG) – to gra towarzyska oparta na wspólnym tworzeniu opowieści, w której gracze wcielają się w stworzone postaci i opowiadają ich losy. Cała rozgrywka toczy się zazwyczaj w świecie stworzonym specjalnie na jej potrzeby. Gracze (jeden lub kilku) wcielają się w bohaterów opowieści, w postacie pierwszoplanowe, zaś Mistrz Gry  odpowiada za świat przedstawiony i postaci drugoplanowe oraz dba o przebieg rozgrywki zgodny z wybraną przez grupę mechaniką zabawy. Mistrz Gry nie jest jednak przeciwnikiem reszty uczestników, jak to bywa w innych grach, a Graczem, który pełni odmienną od reszty funkcję.

Gry fabularne w kreatywny sposób łączą elementy gier planszowych, bitewnych, komputerowych, teatru oraz tradycji ustnego przekazywania opowieści, będąc rozrywką kreatywną, rozwijającą i przede wszystkim wspaniałą.

CYBERPUNK

Cyberpunk 2020 – Michał Akwus Cyrkunowicz
Czas trwania:  3h
Liczba graczy:3-5

CZYTAJ OPIS

Nasza przygoda kręci się wokół narkotyków, starć gangów finansowanych i wszechpotężnych korporacji. Brudny miejski krajobraz po zamieszkach, spalone wraki radiowozów i budynki z dziurami po pociskach burzących. Przemoc wspierana jest technologią, a duży chłopcy dostają duże giwery. To miasto pędzi do przodu, a dziesiątki odcieni szarości nie pozwolą łatwo ocenić kto jest w tym wszystkim bohaterem a kto złoczyńcą.

Sesja Cyberpunka, czyli RPG w klimacie brudnej przyszłości. Filmowy styl prowadzenia, nastawiony na akcję. Dużo technologii, broni i rozpierduchy. Skierowana do początkujących, ale adekwatna również dla doświadczonych.

Zgłoszenia: joseph.gray@wp.pl

STALKER: Pod płonącym niebem

Autorski system Bartosz „Sethaan” Olszewski – Horyzonty Olsztyn
Czas trwania:  4h
Liczba graczy:3-4

 

CZYTAJ OPIS

Wczoraj wróciłem. Jeszcze mi trochę w głowie szumi alkohol wypity tam, poza Zoną. Brat wiedział, że wracam na kilka dni, opowiedział krótko, co w domu. U rodziców nic nowego, żałują, że na święta nie przyjechałem, ale rozumieją, że praca… Sam o nic nie pytał, ale patrzył tak jakoś dziwnie. Gdy wsiadał do samochodu rzucił tylko… Jak tam jest? Co ja mogłem powiedzieć? Nie pytał czy wrócę, to chyba już wie. Jeszcze tyko ominę dwa grawikoncentraty i zobaczę szary dym znad bimbrowni Kapsla. Jeszcze trochę i wybiegnie do mnie Szpilka, zapyta jak było za Zoną. Jeszcze trochę i pójdę na kolejny rajd.
Opis punku programu:
Sesja RPG w autorskim systemie, na podstawie serii gier komputerowych STALKER. Karty postaci już przygotowane. Zapraszamy osoby od 16+

Zgłoszenia: joseph.gray@wp.pl

Fallout Olsztyn: Zaginiona zajezdnia tramwajowa

Autorski system – Bartosz „Sethaan” Olszewski – Horyzonty Olsztyn
Czas trwania:  4h
Liczba graczy:4-5

CZYTAJ OPIS

Dworzec Główny w Olsztynie to jedno z najbardziej przerażających miejsc o jakich słyszałem Wszechobecna atmosfera beznadziejności napiera na psychikę z potworną siłą. Z każdego kąta śledzą cię ponure spojrzenia, życzące ci nagłej i bolesnej śmierci. Sam budynek to waląca się ruina, gdzie nie trudno skręcić sobie nogę, a podłogę pokrywa gruba warstwa odpadów. Bez porządnej maski z filtrem nie próbuj nawet wejść do podziemi, zresztą najlepiej nie zdejmować jej w ogóle…

Tak przynajmniej było napisane w jakimś przewodniku z 2015 roku, który znalazłem podczas rajdów po mieście. A teraz, po zagładzie, może być tam jeszcze gorzej.

Sesja RPG rozgrywająca się w stolicy Warmii i Mazur po zagładzie atomowej. Mnóstwo czarnego humoru, absurdalnych questów i dobrej zabawy. System autorski oparty na FUDGE. Zapraszamy osoby od 16+

Zgłoszenia: joseph.gray@wp.pl

DOLINA PIASKÓW

Earthdawn 3 edycja – Monika „Auraya” Czyżowicz
Czas trwania:  5h
Liczba graczy:3-5

CZYTAJ OPIS

Pewien Głosiciel zwraca się do Adeptów z prośbą by pomogli mu w jednej wiosce. Jest ona położona w dolinie, nad głęboką, czystą rzeką, mimo to teren wokoło jest całkowicie jałowy. Pomimo wysiłków Głosiciela, prób sadzenia roślin i licznych modlitw do Jaspree, plony nadal nie chcą tam rosnąć, choć wszędzie wokoło przyroda bujnie rozkwita. Głosiciel zaczyna podejrzewać, że miejsce jest przeklęte. Czy Adeptom uda się rozwikłać tajemnicę Doliny Piasków?

Sesja RPG w klimacie horroru w systemie Earthdawn, trzecia edycja. Młodzież w wieku od 16-tu lat też może zostać przyjęta. Jest to sesja grozy ale bez elementów erotycznych.

Zgłoszenia: joseph.gray@wp.pl

NEKROPOLIA NICZYJA

Władcy Otchłani – Andrzej „Andre” Rylski
Czas trwania:  4h
Liczba graczy:3-4

CZYTAJ OPIS

Po tygodniach błądzenia wśród wydm pyłu docieracie do gęsto zaludnionej nekropoli w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, co dalej. Coś jest bardzo nie w porządku. Pomijając oczywiście fakt, że nie żyjecie i nie pamiętacie zbyt dobrze, jak trafiliście do tego świata. Czyżbyście byli jedynymi duszami, które nie zatraciły świadomości? A może to właśnie was dopadło szaleństwo? Ktoś musi coś wiedzieć!

Sesja w klimacie groteski i grozy z domieszką gore w powstającym systemie Władcy Otchłani. Gracze wcielają się w dusze bohaterów pochodzących z różnych miejsc i czasów świata Pływu, którzy przebudzili się w Zaświatach i próbują znaleźć sens tej nowej egzystencji.

Zgłoszenia: joseph.gray@wp.pl

MAZURSKA OTCHŁAŃ

Autorki system oparty na legendach – Aleksandra „Seda” Olszewska – Horyzonty Olsztyn
Czas trwania:  3-4h
Liczba graczy:3-4

CZYTAJ OPIS

W niezbadanych mazurskich jeziorach ukryte są wielkie tajemnice. Nie wszystkim jest dane zanurzyć się w ich głębiny i powrócić żywym.Czy można zmienić bieg wydarzeń i napisać własne zakończenie znanych legend? Kilku wybrańcom Fortuna pozwoliła doświadczyć cudów i niebezpieczeństw zapisując się na kartach historii w postaci zmieniając bieg wydarzeń….. Nie każdemu jest dane poznać kłobuka, wodnika, rusałkę czy podwodne królestwo Króla Sielaw, zwiedzić Czarci Ostrów. Tym, którym się to udało opowiadają swoje przygody w zimowe dni przy kominku i kubku okowity. Czy będziesz słuchał jak inni? Czy też może odważysz się rzucić kośćmi o swój LOS?

Zgłoszenia: joseph.gray@wp.pl

WOLSUNG – NIEDOKOŃCZENI

Wolsung – Magia Wieku Pary – Kamil „Menelaos” Beulich – Horyzonty Olsztyn

Czas trwania:  4h

Liczba graczy: 4

CZYTAJ OPIS

Szalony naukowiec zdradził i porwał swoją byłą mentorkę! Niezwykłe Damy i Dżentelmeni ruszają jego tropem, jednak w jego tajnym laboratorium dochodzi do potężnego wybuchu. Wygląda na to, że z katastrofy ocalała tylko grupka golemów nic nie wiedząca o swoim stwórcy – i to właśnie one są bohaterami tej historii. Czy uda im się odkryć, po co powstały?

Steampunkowa sesja w raczej lekkim stylu, choć z dużą ilością akcji i golemów. Idealnie by było gdyby wśród graczy znalazła się choć jedna kobieta. Uproszczona mechanika Wolsunga. Postacie przygotowane wcześniej.

Zgłoszenia: joseph.gray@wp.pl

MENTAL ASYLUM

Amber, Diceless Roleplay –  Marcin „Marenioo” Stefanko – Horyzonty Olsztyn

 

Czas trwania:  4h

Liczba graczy: 3-6

CZYTAJ OPIS

Mało pamiętasz. Obudziłeś się właśnie przywiązany do łóżka szpitalnego. Po lewej stronie widzisz drzwi, a po prawej okno z szczelnie zaciągniętymi żaluzjami. Po prawej, nieco ponad drzwiami widzisz kamerę, a jej mrugające światło sugeruje, że czeka na aktywowanie się Twoim ruchem. W twojej ręce spoczywa wbita igła, a woreczek u góry wydaje się być pusty. Widzisz w tym obraz tego, że ktoś specjalnie chce, byś nigdy się nie obudził…

Thriller osadzony w świecie książek Rogera Żelaznego – „Dziewięciu Książąt Amberu”. Bezkostkowy system oparty na storytellingu. Dla ciekawych, ale nie zaznajomionych, polecamy prelekcje „Amberycka Krew, czyli Bogowie pośród nas.”

Zgłoszenia: joseph.gray@wp.pl

BESTIA Z RUBIEŻY

Savage Worlds – Mateusz Podbielski – Horyzonty Olsztyn

 

 Czas trwania:  5-6h

Liczba graczy:   4

CZYTAJ OPIS

Władca Custos, twierdzy położonej nad Rzeką Topora Bogów, wyznacza nagrodę za ubicie bestii grasującej na jego terenach. Nikt nie wie jak ona wygląda, giną tylko młode dziewczęta zarówno po stronie Żelaznego Imperium jak i plemion nordów. Bohaterowie muszą powstrzymać dalsze ataki inaczej lud północy ruszy na południe zostawiając za sobą krwawy ślad z ludzkich czaszek.

System savage world’s z settingiem „Bestie i barbarzyńcy”, miks Gladiatora, Conana i Braterstwa Wilków. Rzec można, dark pulp fantasy. Gracze nie muszą być doświadczeni, ale nikt nie mówi że będzie łatwo. Zapraszamy

Zgłoszenia: joseph.gray@wp.pl

TAJEMNICA „BŁĘKITNEJ GWIAZDY”

7th Sea druga edycja – Sebastian „Basti” Wawrzyńczyk

Czas trwania:  5h

Liczba graczy:  3-5

 

CZYTAJ OPIS

Co łączy dziwne morderstwa z statkiem kupieckim, który zaginął prawie trzydzieści lat temu na Wdowim Morzu. I czemu dawny przyjaciel bohaterów wzywa ich tak pilnie do swojej posiadłości prosząc równocześnie o dyskrecję. Zanurzcie się w świat pełny intryg i tajemnic. Złoczyńcy i pojedynki, pościgi, tajne organizacje i zemsta zza grobu. Czy odważycie się odkryć tajemnicę?

Wbrew pozorom 7th Sea nie traktuje wyłącznie o piratach i morzach. To system płaszcza i szpady w którym postacie to bohaterowie przeciwstawiający się złu i występkowi. Bycie Bohaterem to nie tylko pokonywanie kilkudziesięciu wrogów i huśtanie się na żyrandolach ale również intrygi i trudne wybory. Zostań jedną z takich postaci i zmierz się zarówno z tabunami wrogów jak i własnymi słabościami. Zapraszamy graczy w wieku 16+

Zgłoszenia: joseph.gray@wp.pl

WSZYSTKO ZOSTAJE W RODZINIE

Świat Mroku pierwsza edycja – Konrad Zych – Horyzonty Olsztyn

Czas trwania:  5-7h

Liczba graczy: 4-6

CZYTAJ OPIS

Nie zawsze to co wydaje się oczywiste jest takie w rzeczywistości. Zwłaszcza w sprawach rodzinnych. Przygoda w świecie mroku, z delikatną nutką kryminału noir. Klasyczny setting z kilkoma nieklasycznymi rozwiązaniami. Przygoda spodoba się szczególnie fanom narracji, odgrywania i klimatu a także rozwiązywania zagadek z lekką nutką powieści detektywistycznej w starym stylu. Zapraszamy

Zgłoszenia: joseph.gray@wp.pl