Larp

LALa 2019 na Twierdzy

Low Asset Larping: konwentowe larpy terenowe

LALa ma na celu przedstawienie i wypracowanie nowej formuły oraz założeń tworzenia i organizacji gier, bazującej na niskiej ilości zasobów (skromna scenografia, stroje low-budget, bez kosztownych gadżetów). Takie założenia mają za zadanie sprawić, aby gry były dostępne dla wszystkich, także nowych graczy, a prowadzenie ich nie było połączone z godzinami przygotowań i ogromną ilością dekoracji. To ułatwienie dostępu do larpów terenowych oraz gier opartych o lokacje dla szerszej publiczności poprzez wprowadzenie ich na konwenty. Dla twórców to możliwość realizacji gier terenowych poza czasem wakacyjnym oraz wydarzeniami stricte larpowymi, o mniejszej, ograniczonej ilości uczestników. To także szansa na skoncentrowaniu się na pomyśle, w dogodnej przestrzeni, ze wsparciem logistycznym, noclegowym oraz zapleczem sanitarno – cateringowym. Wszystko na terenie z ograniczoną liczbą uczestników (wydarzenie biletowane), na ogrodzonym i chronionym terenie.

 

Założenia

Gry zgłaszane Low Asset Larping powinny opierać się o 3 filary

Lokacje

Lokacje opisane i zdefiniowane przez organizatorów, minimalizacja scenografii, maksymalizacja wykorzystania miejsc na terenie konwentu lub w obiektach półotwartych.

Symulacja 360

Polecane mechanik do wykorzystania w grach: WYSIWYG, DKWDDK itp., realistyczne efekty specjalne.

Niski próg wejścia

Minimalne wymagania strojowe, możliwość zagrania nie tylko po wcześniejszych zgłoszeniach (nieobowiązkowo), larpy nie tylko dla graczy doświadczonych

 

Poniżej prezentacja, która przedstawia całe założenie w skróconej wersji:

Wszystkie ogłoszenia i nowe wiadomości dotyczące gier dostępne są na stronie wydarzenia na fb:

PROGRAM

Wszystkie ogłoszenia i nowe wiadomości dotyczące gier dostępne są na stronie wydarzenia na fb: https://www.facebook.com/events/900009877005669/

Opisy i zapisy na gry

Second life

MG: Ida ‘Ideczka’ Pawłowicz, Jakub ‘Krassus’ Krassowski, Meg Pomorska – Stymularpy

UzależnieniaPrzemoc18+SeksPrzebrania

ilość miejsc: 18-20

termin: Sobota / Schron techniczny [nr 25] / 14:00-18:00

typ larpa: chamber, cyberpunk

gra dla początkujących: tak

wymagania: przygotowanie stroju, zapoznanie się z klimatem gry, zapoznanie się z materiałami dodatkowymi, udział w warsztatach przed grą

zapisy przez formularz zgłoszeniowy ZAMYKAJĄ SIĘ z końcem sierpnia!

Każdy z nas pragnie od życia różnych rzeczy, pewne jest jednak, że jedną z najbardziej pożądanych rzeczy jest nieśmiertelność. My dajemy wam nowe, nieograniczone niczym, poza wyobraźnią możliwości stworzenia świata, w którym, nie uwiązani do ograniczeń jednej cielesnej powłoki będziecie mogli żyć wiecznie. D. Ducot – CEO megakorporacji Facepay, w wywiadzie dla Future Is Now! Sierra Outpost to niezwykłe miejsce gdzie spotykają się ludzie, którzy nie mają nic do stracenia a mogą zyskać wszystko. Tutaj można pogrążyć się w narkotycznym transie i zatracić rzeczywistość, tutaj można kupić wszystko i niemal wszystkich. Tym miejscem rządzi jedna osoba, której słowo jest prawem. To tutaj odbędzie się na bankiet, podczas którego wystąpią znane gwiazdy, a ukoronowaniem będzie aukcja uprzywilejowanych udziałów w projekcie “Second Life”.

https://docs.google.com/document/d/1LI1WG7EEskEtwFfVOPa8n5T4sRhRIIsUgs1O4bVNcIE/edit?usp=sharing

Opis offgame:

Mamy przyjemność zaprosić Was na grę w stylistyce cyberpunk. Scenariusz jest inspirowany między innymi filmami Blade Runner, Ghost in The Shell i serialem Killjoys. Larp o tytule Second Life umożliwi wam wcielenie się w osoby określane mianem “jednego procenta” – to nie tylko najbardziej wpływowi ludzie świata – elity biznesu, polityki, przestępczości i radykalnych organizacji wolnościowych, ale też wyjątkowe osobowości i osobliwości. Opowiemy Wam historię o tym jak rozwój nauki i technologie przenikające świat zmieniają etykę. Chcemy, abyście pod wpływem obecnego na larpie motywu transhumanizmu zastanowili się, jak przesuwają się granice między tym co moralne i niemoralne. Co nas czyni ludzkimi? Kim jesteśmy i w co tak naprawdę wierzymy?

Spodziewajcie się kilku godzin wypełnionych ważnymi przemyśleniami, konfrontacjami i dekadencką imprezą o narkotyzującej atmosferze. Wasze postaci będą rozmawiać, tańczyć, walczyć, poznawać siebie samych, uprawiać seks i wychodzić ze strefy komfortu. Dla osiągnięcia planowanego przez nas efektu posłużymy się estetyką cyberpunku w retrofuturystycznym wydaniu z lat ‘80. Zastosujemy elementy integracji sensorycznej, to znaczy wykorzystamy wiele zmysłów – wzrok, słuch, dotyk, smak. Grę poprzedzą dedykowane do tego scenariusza warsztaty, podczas których poznacie wszystkie potrzebne mechaniki i zapoznacie się z najważniejszymi elementami przedstawionego świata.

Postaci w tym larpie oparte są na dobrze znanych archetypach i bohaterach z popkultury. Otrzymacie karty postaci, które nie będa miały długich i szczegółowych historii, a także nie każda motywacja będzie w nich wytłumaczona i dokładnie opisana. Dostaniecie za to w pigułce wszystkie motywy, powiązania i całą wiedzę, która ma istotne znaczenie dla scenariusza. Dzięki temu postacie w pełni ożyją dopiero kiedy dodacie swoją interpretację do zawartej w karcie esencji.

Wymagania

Oczekujemy od Was, że przed larpem zrobicie 3 rzeczy:

– zapoznacie się z podstawowymi materiałami o grze

– wypełnicie formularz zgłoszeniowy, na podstawie którego przydzielimy Wam postacie

– przygotujecie stylizacje adekwatne do Waszej postaci

Zachęcamy do skompletowania szalonych, futurystycznych, odjechanych strojów! Inspiracji możecie szukać na Pintereście: https://pl.pinterest.com/paskud/secondlife/

Ważne

Słuchajcie, będą wątki przemocy. Gramy na wzajemnym krzywdzeniu się i czerpaniu z tego mniejszej lub większej przyjemności. Narkotyki napędzają akcję tego larpa. Jest to też gra o imprezie – trzeba będzie tańczyć. Nie wymagamy od Was umiejętności tanecznych, chodzi o wspólne ruszanie się do głośnej muzyki w kilku momentach gry. Ważnym elementem tej gry jest też odgrywanie seksu i relacji intymnych bohaterów opowieści.

gamizm: ⧭ ⧭ ⧭ ⧬ ⧬

narratywizm ⧭ ⧭ ⧭ ⧭ ⧬

symulacjonizm ⧭ ⧭ ⧭ ⧬ ⧬

Larp o duchach (P&P)

MG: Andrzej Pierzchała – Sabat Team

Autorzy gry: Kamil Bartczak, Przemysław SzymczakPrzemoc18+No paintematy religijneilość miejsc: 18 – 7k, 11m

termin: Sobota / Stara Piekarnia [nr 21] / 16:00-19:00

typ larpa: chamber, nowożytność, klasa szkolna, polski ogólniak

gra dla początkujących: tak

wymagania: przygotowanie stroju, udział w warsztatach przed grą

Przyczyną masakry był Dybuk, zły duch który potrafi opętać i przejąć ciało żywej osoby. Urodził się w 1943 roku gdzieś w centralnej Polsce. Pierwszy raz zabił w wieku 15 lat. Pierwszy raz zginął mając lat 17. Od tego czasu opętuje kolejne młode osoby, zabija niewinnych, ginie. Potem znów staje się duchem błądzącym, szukającym nowej, podatnej ofiary. Masakry w 2a, dokonał w ciele Wojciecha Kowalczyka. Następna odsłona krwawego spektaklu – już niebawem. Nic tak nie zmienia spojrzenia na życie, jak śmierć. Gdy jesteś duchem, nawet szkoła może okazać się zabawnymmiejscem. Twoim przywilejem stają się rzeczy, o których żywi mogą tylko marzyć. Wolny wstęp do żeńskiej szatni. Możliwość pokazania środkowego palca matematykowi. Wiedza o wszystkim, co dzieje się w pokoju nauczycielskim. To jak oglądnie wersji reżyserskiej filmu, którego do tej pory znałeś fragment. Byt po śmierci może być więc całkiem atrakcyjny. Przynajmniej jeżeli nie żałujesz czegoś, co zostawiłeś w świecie żywych. Albo za kimś nie tęsknisz.

gamizm: ⧭ ⧬ ⧬ ⧬ ⧬
narratywizm ⧭ ⧭ ⧭ ⧭ ⧭
symulacjonizm ⧭ ⧬ ⧬ ⧬ ⧬

Pragnienie wolności

MG: Mateusz Makowski, Marta Górna, Paweł Piotrowski – Fantazmat

Autorzy gry: Mateusz Makowski, Marta Górna – Fantazmat

18+No painsekswymagane strojegroza

ilość miejsc: 12

termin: Sobota / Stara Piekarnia [nr 21] / 19:30-21:30

typ larpa: chamber, obyzajowy/horror

gra dla początkujących: tak

wymagania: przygotowanie stroju, zapoznanie się z klimatem gry, zapoznanie się z materiałami dodatkowymi, udział w warsztatach przed grą, współtworzenie lokacji

Rok 1919 miał się w historii Brombergu okazać rokiem zmian. Choć minęło już kilka miesięcy od oficjalnego zakończenia Wielkiej wojny, to los i kształt odradzającego się państwa polskiego wciąż nie były do końca jasne. Jednym z terenów spornych są ziemie wchodzące w skład Rejencji Bydgoskiej, w tym miasto Bromberg z burmistrzem Hugo Wolffem na czele. Gdzieś wśród tej niepewności jutra na tle działań powstańczych rozpoczętych w Wielkopolsce splatają się losy Polaków i Niemców – zwykłych ludzi, starających się odnaleźć swoje miejsce w powojennym krajobrazie. Ich życie to nie wypełniona patriotycznymi hasłami walka z wrogiem ojczyzny, a codzienne zmagania w sieci wyborów i dylematów moralnych, gdzie nic nie jest takie, jak się wydaje, zwłaszcza jeśli nad tym wszystkim czuć siłę, której nie pojmuje ludzki umysł. Zapraszamy Was na grę osadzoną w realiach Bydgoszczy, a właściwie Brombergu 1919 roku. Za jej sprawą opowiemy historię, która, choć nie musiała, mogła być tylko jedną z wielu podobnych. Posługując się historią alternatywną, wykorzystującą materiał źródłowy dotyczący sprawy polskiej w latach 1918-1919 oraz elementami metafizycznymi postaramy się pokazać nastroje społeczne i atmosferę tego okresu. W czasie larpa uczestnicy przeniosą się do mieszkania rodziny Stockmann przy Friedrichplatz (obecnie Stary Rynek), gdzie zebrani rozwiązywać będą problem nasilających się aktów wandalizmu i kradzieży w Brombergu względem fabryk oraz mniejszych przedsiębiorstw powstałe w wyniku rosnącego niezadowolenia społecznego, kryzysu ekonomicznego i widocznego rozwarstwienia wśród obywateli. Rzecz dzieje się 8 czerwca 1919 roku, dwa dni po starciach wojsk pruskich z siłami polskimi w okolicach Brzozy Bydgoskiej.
gamizm: ⧭ ⧬ ⧬ ⧬ ⧬
narratywizm ⧭ ⧭ ⧭ ⧭ ⧭
symulacjonizm ⧭ ⧭ ⧭ ⧬ ⧬

Krótka historia o końcu świata

MG: Ida ‘Ideczka’ Pawłowicz, Jakub ‘Krassus’ Krassowski – Stymularpy

No painwymagane strojedyskryminacja i uprzedzenia

ilość miejsc: 18-12

termin: Niedziela / Schron techniczny [nr 25] / 9:00-13:30

typ larpa: chamber, współczesność, postapo

gra dla początkujących: tak

wymagania: przygotowanie stroju, udział w warsztatach przed grą

zapisy: zapisy na konwencie (kto przyjdzie, ten wchodzi na grę ZBIÓRKA Punkt INFO)

Zamknij oczy. Wyobraź sobie, że otaczający Cię świat skończył się. Nie wiesz co się stało i dlaczego jedyną opcją wydawała się paniczna ucieczka tunelami kanalizacyjnymi w towarzystwie kilkorga innych desperatów. Otwórz oczy. To wydarzyło się naprawdę. Nie wiesz, co z Twoimi bliskimi. Nie wiesz, co z Twoim domem. Nie wiesz, co będzie dalej. Pomimo, że nie znasz pozostałych dziewięciorga ocaleńców, z którymi znajdujesz się w tym ciemnym pomieszczeniu, to cieszysz się z ich obecności. Łączy Was wspólne położenie i kataklizm, który przeżyliście. To, że jesteście tu razem, daje nadzieję na to, że będzie jakieś jutro. Dodatkowe informacje Zapraszamy na immersyjnego larpa rozgrywającego się w większości w jednym pomieszczeniu. Gra będzie angażująca zmysłowo i uczestnictwo w niej oznacza, że z pewnością pobrudzicie się. Ubierzcie się odpowiednio. W trakcie gry będziemy korzystać też ze sztucznej krwi, przygotujcie więc ubrania, których nie będzie Wam szkoda zniszczyć. Treścią gry będzie zmaganie się z przeciwnościami, światem zewnętrznym i walka o utrzymanie nadziei. Larp brał udział w konkursie Larpowe Laury 2019 oraz został wyróżniony głosami publiczności jako jedna z najlepszych gier konwentu Larpart 2019. Triggery: głośne dźwięki, dotykanie graczy, którzy mają zasłonięte oczy, elementy obrzydliwe, klaustrofobia. Możliwość poplamienia i zniszczenia ubrań. poruszanie się z zasłoniętymi oczami. W trakcie briefingu poprzedzającego grę przywoływany jest temat znęcania się nad zwierzętami i/lub przemocy wobec dzieci.

gamizm: ⧭ ⧭ ⧭ ⧬ ⧬
narratywizm ⧭ ⧭ ⧭ ⧭ ⧬
symulacjonizm ⧭ ⧭ ⧭ ⧭ ⧬

Ławeczka (P&P)

MG: Łucja Mańk, Anna ‘Laleczka’ Kowalska – Sabat Team

Autorki gry: Marta Rozalia Szmigiel, Klaudia Toruńilość miejsc: 18-12

termin: Niedziela / Stara Piekarnia [nr 21] / 11:00-13:30

typ larpa: chamber, współczesność, komedia

gra dla początkujących: tak

wymagania: przygotowanie stroju, udział w warsztatach przed grą

zapisy: zapisy na konwencie (kto przyjdzie, ten wchodzi na grę ZBIÓRKA Punkt INFO)

Przyznajcie się, kto z Was chociaż raz nie przysiadł na Ławeczce przed blokiem, dziękując w duchu za ten cud polskiej myśli technicznej? Kto nie przechodził obok sunsiadów delektujących się chwilami spędzonymi na takiej Ławeczce ? A kto z Was chociaż raz nie narzekał na życie, politykę i obsrane trawniki z poziomu polskiej Ławeczki? No właśnie!

Taka Ławeczka to miejsce spotkań pokoleń, picia z sąsiadami kawusi, obierania ziemniaków oraz zabijania nudy wódką. Ale Ławeczka to też miejsce zdrad, kłótni o serial na całe osiedle oraz wyznań prawdziwej, wiecznej miłości. Ławeczka przed blokiem to polski skarb, to duma narodowa! Więc Ławeczkę to Ty szanuj! Możemy się lubić i nie lubić, ale o Ławeczce to złego słowa nie dam powiedzieć!

Ławeczka to jeepform będący komedią obyczajową o polskim społeczeństwie blokowiska lat 90’, poruszający tematykę stereotypów, zarówno kulturowych jak i płciowych. Grę zaprojektowano na 8-12 graczy oraz interaktywną publiczność. Jeep podzielony jest na akty ze scenkami obyczajowymi między nimi. Mile widziane stroje i rekwizyty z lat 90 (prosimy o utrzymanie ich w na odpowiednim poziomie kicz… polskości.

gamizm: ⧭ ⧭ ⧭ ⧬ ⧬
narratywizm ⧭ ⧭ ⧭ ⧭ ⧬
symulacjonizm ⧭ ⧭ ⧭ ⧭ ⧬