Larp

Live Action Role Play

LARP-y są podobne do improwizowanej sztuki teatralnej. Reżyser i scenarzysta w jednej osobie, zwany larpowym Mistrzem Gry, jest jedyną osobą, która zna scenariusz w całości. Reszta uczestników (graczy) staje się aktorami – wciela się w swoje postacie i odgrywa przydzielone im role w tworzonej wspólnie historii. To, co mówią, jest traktowane jako wypowiedzi prowadzonych przez nich postaci, a to, co robią – jako akcje postaci. Ważne jest wczuwanie się w klimat gry i odgrywanie postaci w sposób adekwatny do realiów świata i epoki; aktorski aspekt gry stanowi trzon podejmowania decyzji (ponieważ gracze podejmują je na podstawie rysów psychologicznych odgrywanych przez nich postaci, a czasami także jasno określonych celów).

Chcesz spróbować swoich sił? Na co czekasz? Zagraj z nami!

Dobór Nienaturalny

Aleksandra „Licho” Olszewska – Horyzonty Fantastyki
sobota / 12:00-16:00 / zbiórka przy pozostałościach po placu apelowym przy scenie, LARP odbędzie się na terenie starej piekarni

Wszechświat podobno powstał w efekcie Wielkiego Wybuchu, który nadał wszystkiemu porządek i bieg. Poukładał wszystko według swojego planu. Jedni widzą w tym Rękę Bożą, inni Przypadek jeszcze inni działanie istot nadnaturalnych potężniejszych, niż świadomośc ludzka jest w stanie To ogarnąć. Człowiek zafascynowany Porządkiem, również zapragnął układać wszystko ustalając zasady,  reguły. Dlatego każdy świat jest zbiorem reguł, które określają wzajemne relacje pomiędzy jego elementami. Wszystko jest schematem i chociaż może sprawiać wrażenie przypadkowości, zostało dokładnie zaplanowane i policzone a możliwe alternatywy przewidziane i pogrupowane.

Na styku dowolnej liczby elementów i reguł istnieje skończona liczba możliwości. Każde zderzenie elementów powoduje określony skutek.

Zderzamy się ze sobą, wywieramy wpływ na inne elementy i na cały świat.

Na ile możemy ingerować w Reguły i Plan, który dla nas przygotowano?

Dobranocka: Kiedy Noc spotyka się z Dniem

Zofia “Lisek” Rojek / sobota / 12:00-16:00 / sala LARP 1

„Witajcie w Kryształowej Dolinie, miejscu gdzie rządzą pradawne istoty, o których większość śmiertelników nie ma najmniejszego pojęcia. Tuż obok naszego świata, za zasłoną utkaną z magii, niekiedy cienką jak pajęczyna, leży zaczarowane królestwo, od dawien dawna rządzone przez długowieczne stworzenia o niezwykłych mocach. Mają wiele imion, ale najczęściej nazywane są Wróżkami. Niewiele wiadomo o ich historii, która z pewnością jest znacznie dłuższa niż dzieje rozumnego człowieka. Ci, którzy mieli okazje rozmawiać z przedstawicielami tego tajemniczego ludu, mówią, że ciężko wyłowić sens pośród kwiecistej mowy jaką wróżki lubią się posługiwać. Prawdą jest, że historia Kryształowej doliny ginie w odległych mrokach. Z racji braku pisanej tradycji, pozostają jedynie legendy i podania niekiedy bardzo sprzeczne.

Wszystkie jednak są zgodne, że Wróżki narodziły się wraz z Dniem i Nocą być może za sprawą Jahve lub innego bytu. Dzień i Noc zrodziły dwa plemiona, które niczym Jing i Jang trwają w odwiecznym sporze, nie mogąc jednocześnie żyć bez siebie.

Z pozoru podobne Wróżki Dnia i Nocy żyją obok siebie od zarania dziejów, a ich wzajemne relacje są bardzo skomplikowane. Nierzadko na wojennej ścieżce, obecnie od wielu wieków zawarły kruchy sojusz wymierzony przeciw wspólnemu wrogowi, którego miano wypowiadają ściszonym głosem. Największym wrogiem Wróżek jest pradawna jednolita nicość i plugawe plemię, z nim sprzymierzone – Chochliki. Jeżeli jest jakiś powód egzystencji Wróżek (co do którego to dysputy toczone są od wieków) może być nim walka z plugawym pomiotem nicości, która od zawsze wyciąga szpony po magiczne krainy. Niektórzy też twierdzą, że Wróżki są niczym strażnik u bram królestw ludzi, którzy nieświadomi ukrytych wojen mogą toczyć swoje spokojne życia. Ostatnia Wielka Wojna miała miejsce 300 lat temu. Zakończyła się zgniłym rozejmem, który obie strony traktowały jako tymczasowy. Zapewnił on jednak Kryształowej Dolinie względny spokój przez wielolecia.  Obecnie znaki na niebie i ziemi zapowiadają, że wkrótce nadejdzie zmiana. Niektóre z Wróżek mówią, że czuć wyraźnie powiew nowych wichrów wojny. Wielu też szepta pradawne przepowiednie o Córze Dnia i Nocy, która w zależności od wersji, przyniesie zgubę lub chwałę niewidocznemu ludowi.”

Efekt Lucyfera (17+)

Mikołaj „Joseph” Gano / niedziela / 11:00-15:00 / sala LARP 1

Początek XX wieku, Wielka Brytania, zakład zamknięty dla obłąkanych. Siódemce pacientów, którzy codziennie muszą przechodzić przez to piekło, zaproponowano drogę wyjścia. Udowodnienia, że są zdrowi i mogą być dobrymi członkami społeczeństwa. O tym jednak, ma zdecydować spotkanie z tajemniczym psychologiem.

Ciężki larp immersyjny o moralności, sprawiedliwości, oraz o tym, kim stajemy się pod wpływem chwili.

    

My Best Friend (15+)

Mikołaj „Joseph” Gano / sobota / 16:00-20:00 / sala LARP 1

„My Best Friend” to obyczajowa gra w stylu jeepform, kładąca spory nacisk na warsztat aktorski i teatralny. To opowieść o tym, co dla młodego człowieka może znaczyć przyjaźń, i jak wiele można zrobić w jej imieniu. Gra ma na celu pokazanie kilku istotnych elementów gry teatralnej, takich jak poczucie czwartej ściany, czy napięcia na scenie. Rzeczywiste umiejętności aktorskie nie są niezbędne, choć mile widziane.

 

    

Bal splamiony krwią (16+)

Małgorzata “Dżuma” Mięsiak, Jonasz Miemczyk / sobota / 22:00-2:00 / sala LARP 1

Panie i panowie! Ogłaszam, że król elfów wydaje bal na którym księżniczka wybierze sobie męża! Przybądźcie wysoko urodzeni, elfy, ludzie, czarodzieje, przybądźcie! Jednak strzeżcie się… Na balu odbędzie się prawdziwe polowanie i nie wiadomo kto zostanie ofiarą. Odważysz się? Załóż maskę i zagraj łowcę lub zwierzynę, tej nocy, bal spłynie krwią, pytanie tylko… Czyją? Larp skupiający się na polowaniu na potwora oraz lekkim zabarwieniu intryg dworskich.

Umarł król, niech żyje król

Jan “Kalvi” Nowodworski / sobota / 21:00-00:00 / sala LARP 2

Tron bez króla… Kraj bez władcy… W średniowiecznej Anglii po śmierci króla wyborcom zostały trzy dni na wybranie następcy. Wciel się w jednego z przedstawicieli bogatego mieszczaństwa i szlachty, pobożnego kleru, i wojowniczych rycerzy. Przechytrz pozostałych, pokonaj tych co się sprzeciwiają, i podasz na tronie swojego ulubieńca. Albo wręcz przeciwnie, doprowadź do anarchii.

Red Kiss (16+)

Marek “Abłas” Abłasewicz / piątek / 18:00-22:00 / sala LARP 1

„Red Kiss” to LARP o i dla idących do celu po trupach, zimnokrwistych i krwiożerczych pasjonatach nieżycia nocnego – intryg, kruchej dyplomacji i prawdziwej walki. Nieliczni o dobrych sercach, czystych intencjach i szczerych przyjaźniach muszą się wśród nich dobrze maskować. Maskarado trwaj! Wprowadzenie fabularne: Obrady w „Red Kiss” zostają przerwane przez coś, co wiedziałeś, że kiedyś musi nastąpić! Czy zauważyłeś już, że nie dla każdego stanowi ono jednakowe zaskoczenie? Kto za nim stoi, kto spróbuje je wykorzystać, aby wspiąć się wyżej w hierarchii, kto by ją zburzyć, a kto jest tylko błaznem bez prawdziwej agendy? W bladym świetle obowiązującej etykiety i sztywnych, acz angażujących ramach programu spotkania dostrzeżenie tego nie będzie łatwe. Ale od czego masz swój nadludzki wzrok i ostry jak brzytwa umysł?