Larp

Czym są Larpy?

Larp to właściwie skrót od wyrażenia live-action-role-playing, czyli określenia typu gry, w której każdy z uczestników wciela się w swoją postać, wspólnie tworząc niezwykłą opowieść.

Jest to czasem porównywane do teatru improwizowanego, ponieważ oprócz ogólnych wytycznych postaci – jej historii, celów – nie jest przewidziany jeden scenariusz. Każdy z graczy może postąpić tak, jak uważa, że zachowałaby się jego postać.

Tak jak sztuki teatralne, larpy mają swoje rodzaje i gatunki. Istnieją jeep formy, gdzie część osób gra na “scenie”, a reszta obserwuje ich działania. Są chamber larpy, czyli gry, które dzieją się w pomieszczeniach i zazwyczaj przewidziane są na kilka do kilkunastu osób. Zdarzają się też gry terenowe, przewidziane na kilkaset osób.

W przewidywanym przez nas programie bloku larpowego na Cytadeli chcemy skoncentrować się na jeep formach oraz chamber larpach – nie narzucamy jednak ich konwencji gatunkowej. Mogą to być komedie, larpy polityczne, dziejące się w dowolnym uniwersum…

Możliwe, że w jednej grze wcielisz się np. w księżniczkę, pragnącą wynegocjować jak najlepsze tereny dla swego państwa, a w następnej – w stalkera przedzierającego się przez opuszczoną Zonę.
Tutaj wyobraźnia nie zna granic, a wszystko staje się możliwe…

Założenia Działu Larpowego

Dział Larpowy i Karczma Śnienie to miejsce, gdzie sny mogą stać się rzeczywistością…

Twierdza – Siostra Cytadeli – ogólnie znana jest ze swego unikalnego charakteru i otoczenia. Nie zostanie ono pominięte także w naszym projekcie. Jedyne co nas ogranicza to tylko wyobraźnia oraz kończący się nad ranem sen.

Co tym razem znajdziecie na Twierdzy?

1. Larpy! I jeszcze więcej larpów. Larpy dla większych i mniejszych, knute i z rodzaju science-fiction. Fantasy, duże, małe, wesołe i poważne, autorskie i z rodzaju print and play. Jedyne, co będzie łączyć je wszystkie, to założenie niskiego progu wejścia i wysokiej jakości. Chętnie powitamy zarówno początkujących mistrzów gry, jak i starych wyjadaczy – i pomożemy każdemu z nich zrobić grę tak bliską jej ideału, jak to tylko możliwe. Zapewnimy możliwość wcześniejszych zapisów, lub zapisów na konwencie – w zależności od preferencji Mistrza Gry. Nic, tylko zgłaszać 😉

2. Jeep formy. Czyli te larpy, które część osób rozgrywa na „scenie” a pozostałe obserwują ich poczynania. Zapisy będą obowiązywać jedynie na kluczowe spośród ról – na widownię zaś będzie mógł wejść każdy. Na dłużej, na krócej – a może i na dobre?…

3. Warsztaty & Prelekcje. Czy to impro, czy larpowe, dotyczące odgrywania, a może komunikacji podczas przygotowań?… To już zależy od Was! I, prawdę mówiąc, nie możemy się doczekać, co nam zaproponujecie. 😉 Na te punkty programu zapisy będą miały miejsce wyłącznie na konwencie.

4. Karczma Śnienie. Projekt otwartego larpa, który kończy się wraz z odejściem ostatniej śniącej duszy. W jednym koncie elf będzie rozmawiał ze Stalkerem, w drugim sama Daenerys utnie sobie pogawędkę z fanem mangi i anime… Projekt, który będzie się zaczynał każdego wieczora, gdy sny przychodzą same…

W razie pytań – pozostajemy do dyspozycji! 🙂

Koordynatorami działu larpowego i Karczmy Śnienie na Twierdzy 2020 jest: Fundacja EPIC

Regulamin zgłaszania punktów programu

1. Na konwent Cytadela 2020 Dział Larpowy przyjmować będzie punkty programu, które spełniają poniższe wymagania:

  1. trwają maksymalnie 4 godziny oraz potrzebują dodatkowych maksymalnie 1,5 godziny
  2. na przygotowanie sali i briefing przed grą,
  3. do przeprowadzenia larpa potrzeba minimum 6 graczy,
  4. do poprowadzenia freeformów/jeepformów potrzeba minimum 6 graczy (w tym liczona
    jest publiczność), przy założeniu, że publiczność ma prawo wejść na ten punkt programu
    bez wcześniejszych zapisów.
  5. zostaną zgłoszone poprzez wyznaczony formularz w terminie 15.05.2020 00:00 –
    14.08.2020 23:59

2. Zgłaszane punkty programu muszą zawierać podstawowe informacje o grze, w tym: setting,
rodzaj gry, wymagania co do strojów, wystroju, zapotrzebowania logistycznego itd.

3. Zgłoszenia, które nie zawierają odpowiedniej ilości informacji z punktu 2-go, mogą zostać
odrzucone.

4. Jeśli punkt programu stawia specjalne wymagania względem uczestników lub wymaga
uzyskania od nich dodatkowych informacji, należy poinformować o tym osoby odpowiedzialne za
prowadzenie Działu Larpowego w momencie jego zgłoszenia.

5. Ze względu na ograniczoną liczbę godzin programowych oraz ograniczenia przestrzenne
Organizatorzy Działu Larpowego 2020 zastrzegają sobie możliwość nieumieszczenia w
programie zgłoszonego punktu programu.

6. W wyjątkowych okolicznościach Organizatorzy Twierdzy 2020 zastrzegają sobie prawo do
przyjęcia gier niespełniających wymagań postawionych w punkcie 1.

7. Po stronie osób zgłaszających swoje punkty programu jest odpowiedzialność za zgłoszenie
Triggerów, Tagów, rodzaju tematyki „Delikatnej”, jaka jest poruszana na ich punkcie programu.

8. Organizatorzy Działu Larpowego nie biorą odpowiedzialności za złe oznaczenie punktów
programów i ewentualnych uszczerbków na zdrowiu i życiu uczestników poszczególnych
punktów programów.

9. Wszystkie inne zasady zgłoszeń pkt programów są opisane w głównym Regulaminie Twierdzy
2020.

Prosimy o zapoznanie się z powyższym regulaminem i w razie jakichkolwiek wątpliwości zachęcamy do
kontaktu z nami poprzez adres mailowy: kontakt@fundacjaepic.pl bądź wyznaczony przez to e-mail
oznaczony w wydarzeniu na facebook’u.

Organizatorzy Działu Larpowego